Thursday 7 October 2021

Mirchi’s efforts for 100 Pipers’ “100 Gigs Play for a Cause” campaign enters the Limca Book of Records



100 Pipers sets a world record with a musical movement executed by Mirchi that witnessed 108 bands performing simultaneously across 27 cities

 


A one-stop solution from ideation to execution, Mirchi, India’s no.1 city-centric music and entertainment company, activated a one-of-a-kind country-wide campaign for 100 Pipers - 100 Gigs Play for a Cause, which now enters the Limca Book of Records. With 108 gigs hosted at 108 different locations across 27 cities, the brand curated the largest musical movement in India. Conceptualized by Wavemaker and executed by Mirchi, the campaign was aimed at creating awareness around social and environmental issues pertaining to each of the 27 cities. 

 


100 Pipers wanted to highlight the need to stop air pollution in Delhi and Gurgaon, attaining gender equality in Jaipur, and driving attention towards the significance of saving water in Chandigarh, Mohali and Ludhiana, and several such city-specific concerns. Thus, Mirchi along with the advertising and marketing agency Wavemaker, brought together some of India’s most popular bands like Parikrama, The Local Train, Agnee and Goshai Gang, among others, on-board to perform simultaneously across 27 cities. Through Mirchi’s strong hyperlocal radio and social media network, the campaign generated awareness around the pertinent issues faced by the cities with each gig. 

 


The campaign addressed 15 different social causes, witnessed over 50,000 attendees across the country, and garnered over 40 Million impressions on social media.  

 


Commenting on this achievement Nandan Srinath, Executive President, Mirchi said, “In 2019, 100 Pipers aimed to build awareness for multiple social and environmental causes across cities. With our core proposition of creating tailormade solutions for our client’s marketing objectives, we curated an extremely unique campaign that held 108 gigs simultaneously in 27 cities for the causes. We leveraged our creative might, sectoral expertise, and hyperlocal strength to roll out this large-scale campaign successfully. We are so thrilled to have our efforts recognized and to have the client campaign be a part of the iconic Limca Book of Records 2021.”



Kartik Mohindra, Chief Marketing Officer, Pernod Ricard India said, “Seagram’s 100 Pipers believes in leadership with brand purpose. Over the years, it has celebrated several social causes that resonate deeply with the brand’s discerning and caring consumers. The 100 Pipers’ ‘Play for a Cause’ had brought together, on a single day, 107 celebrated musicians and bands across 27 cities to generate awareness about 15 adopted causes like Pollution Control, Save the Hills, Celebrate & Revive Dying Arts of India, Save the Oceans, Environment Protection, Meals for underprivileged, Single Use Plastic Ban, Earthquake & Flood Relief, Rain Water harvesting to name a few.  The entire country resonated with the sound of goodness with over 100 gigs in a one single day, bringing alive our proposition ‘Be Remembered for Good’. We are humbled and honored that the “Initiative with Purpose” is now in the Limca Book of records, the epitome of recognition of our social effort. A special shoutout to our partners who shared our vision - Wavemaker, our execution partner-Mirchi (Times of India Group)”

 


Mirchi amplified the campaign by leveraging multiple formats like on-air platforms, RJ networks as well as digital assets to make this campaign a success.

@mrunal0801 ने पूरी की फिल्म पिप्पा की शूटिंग



अपनी आगामी फिल्म पिप्पा में ईशान खट्टर और प्रियांशु पेन्युली की  बहन की भूमिका निभाने वाली मृणाल ठाकुर ने अब इसकी शूटिंग पूरी कर ली है। इस प्रतिभाशाली अभिनेत्री ने आगामी रॉय कपूर फिल्म्स और आरएसवीपी प्रोडक्शन के लिए अमृतसर और मुंबई में शूटिंग की।

 

 

मृणाल कहती हैं, "पिप्पा की शूटिंग के दौरान मैंने बहुत अच्छा समय बिताया  और बतौर अभिनेत्री बहुत कुछ सीखा। अपने प्रिपरेशन के दौरान इस युग की जानकारी हासिल करते हुए मुझे बहुत मजा आया। मैं ऐसी फिल्म का हिस्सा बनकर सम्मानित महसूस कर रही हूं जो भारत की जीत को व्यक्तिगत रूप से दर्शाती है। *राजा कृष्ण मेनन,* रोनी स्क्रूवाला, सिद्धार्थ रॉय कपूर और पूरी कास्ट के साथ काम करने का अनुभव शानदार रहा।"

 

 

आप को बता दें कि सोनी राजदान ने भी अपने हिस्से की शूटिंग पूरी कर ली है। ईशान खट्टर और पेन्युली निर्देशक राजा कृष्ण मेनन के साथ फिल्म की शूटिंग जारी रखेंगे।

 

 

यह एक्शन से भरपूर पहली ऐसी वार  फिल्म है, जो युद्ध के दिग्गज ब्रिगेडियर बलराम सिंह मेहता की किताब ' द बर्निंग चाफीस ' पर आधारित है। इस फिल्म में  ऑस्कर विजेता ए आर रहमान का म्यूज़िक होगा। फिल्म 'पिप्पा' में ईशान खट्टर ब्रिगेडियर मेहता के किरदार में नजर आएंगे, जो 45वें कैवेलरी टैंक स्क्वाड्रन का हिस्सा रह चुके हैं और एक ऐसे अनुभवी सिपाही हैं जिन्होंने अपने भाई बहनों के साथ 1971 में हुए  भारत-पाकिस्तान युद्ध के दौरान पूर्व की ओर से मोर्चा संभाला था, जिसके परिणाम स्वरूप भारत का पड़ोसी देेश बंगलादेश मुक्त हुआ था। इस फिल्म का केंद्र लोकप्रिय वार टैंक  है जिसे प्यार से  "पिप्पा" बुलाया जाता है। पिप्पा का अर्थ है ,  एक खाली घी का डब्बा जो आसानी से पानी में तैर सकता है। यह फिल्म इस  प्रतिष्ठित सेना टैंक पर केंद्रित की गयी  है।

 

 

आरएसवीपी और रॉय कपूर फिल्म्स द्वारा निर्मित फिल्म पिप्पा में ईशान खट्टर, मृणाल ठाकुर, प्रियांशु पेन्युली और सोनी राजदान नज़र आयेंगे।

बनाया जायेगा मलयालम फिल्म #Home का हिंदी रीमेक



भारत के बेहतरीन और सबसे प्रगतिशील कॉन्टेंट क्रिएटर्स में से एक, अबुंदन्शीया एंटरटेनमेंट ने आज घोषणा की कि उन्होंने मलयालम प्रोडक्शन कंपनी फ्राइडे फिल्म हाउस के साथ हाथ मिलाया है उन्ही की प्रशंसित और दिल को छू लेने वाली मलयालम फिल्म '#होम' का हिंदी रीमेक बनाने के लिए। #होम एक भावनात्मक कहानी है, एक तकनीकी रूप से चुनौतीपूर्ण पिता ओलिवर ट्विस्ट की जो आज की डिजिटल दुनिया में अपने बच्चों के साथ फिर से जुड़ने का प्रयास करता है। फिल्म स्पष्ट रूप से इस बात की बारीकियों को पकड़ती है कि सोशल मीडिया हमारे समाज में रिश्तों को कैसे प्रभावित करता है। #होम स्ट्रीमिंग प्लेटफॉर्म पर अपने हालिया प्रीमियर पर एक त्वरित हिट बन गया और IMDB पर एक अभूतपूर्व 9.0 रेटिंग का दावा करता है। दोनों कंपनियां पहले मलयालम फिल्म 'अंगमाली डायरीज' का हिंदी रीमेक बनाने के लिए एक साथ आई थीं, जो वर्तमान में प्री-प्रोडक्शन में है।

 

एक हल्की-फुल्की और खट्टी-मीठी कहानी में, #होम प्रभावी रूप से हमारे जीवन पर डिजिटल उपकरणों के लगातार बढ़ते प्रभाव को चित्रित करता है, जिसमें एक पूरी पीढ़ी का संघर्ष, आधुनिक संबंध जो ऑनलाइन बनाया जाता हैं और कैसे हम कभी-कभी हमारे आस-पास वास्तविक और असाधारण कहानियों से चूक जाते हैं जब हमारा सारा फोकस ऑनलाइन रहता हैं।

 

अपनी शुरुआती यात्रा में, अबुंदन्शीया एंटरटेनमेंट ने दर्शकों-केंद्रित, प्रभावशाली कॉन्टेंट निर्माण का एक प्रभावशाली ट्रैक-रिकॉर्ड बनाया है, जिसमें हाल ही में रिलीज़ हुई विद्या बालन-स्टारर शेरनी और शकुंतला देवी, एयरलिफ्ट, टॉयलेट: एक प्रेम कथा, शेफ और नूर जैसी फिल्में शामिल हैं। साथ ही ओरिजिनल सीरीज जैसे ब्रीद एंड ब्रीद: इनटू द शैडो। सुरेश त्रिवेणी की 'जलसा' जैसी आने वाली फिल्मों के साथ। अबुदंतिया एंटरटेनमेंट सुरिया के 2डी एंटरटेनमेंट के साथ प्रशंसित, ब्लॉकबस्टर 'सूरराई पोटरु' के हिंदी रीमेक का भी निर्माण कर रहा है।

 

फ्राइडे फिल्म हाउस दक्षिण भारत की प्रमुख कॉन्टेंट कंपनियों में से एक है और यह ऐसी फिल्मों का निर्माण करते हुए नयी कहानियों और नई प्रतिभाओं का समर्थन करने के लिए जाना जाता है जो वास्तव में उस समाज को दर्शाता हैं जिसमें हम रहते हैं। उनकी विविध प्रकार की फिल्में जैसे अंगमाली डायरीज, सूफीयम सुजातायम, त्रिशूर पूरम, जून , और #होम इस भावना को प्रतिध्वनित करता है।

 

अबुंदन्शीया एंटरटेनमेंट के संस्थापक और CEO विक्रम मल्होत्रा कहते हैं, "हम #होम जैसी एक सुंदर और प्रासंगिक फिल्म को फिर से बनाने के अवसर से खुश हैं, जो दुनिया पर एक ऐसा सामयिक लेकिन मनोरंजक बयान है जिसमें हम आज रहते हैं। अबुंदन्शीया एंटरटेनमेंट ने हमेशा सार्थक कहानी को दिल को छू लेने वाले मनोरंजन के साथ जोड़ने में विश्वास किया है और #होम का हिंदी रीमेक उस यात्रा का एक और कदम है। विजय और फ्राइडे फिल्म हाउस में, हमारे सहयोगी हैं जो हमारी दृष्टि और संवेदनशीलता को साझा करते हैं और अंगमाली डायरीज के विकसित रीमेक के बाद फिर से उनके साथ हाथ मिलाते हुए मुझे खुशी हो रही है।"

 

अभिनेता-निर्माता और फ्राइडे फिल्म हाउस के संस्थापक, विजय बाबू कहते हैं, "#होम रिश्तों के बारे में बात करता है और डिजिटल युग में वे कैसे विकसित हो रहे हैं। यह एक सार्वभौमिक विषय है और मैं वास्तव में उत्साहित हूं कि इस फिल्म को अब हिंदी रीमेक के माध्यम से व्यापक, अखिल भारतीय दर्शकों के लिए अनुकूलित किया जाएगा। अंगमाली डायरीज के हिंदी रीमेक पर अबुंदन्शीया एंटरटेनमेंट के साथ जुड़ने के बाद, हम अपनी फिल्म को नई ऊंचाइयों पर ले जाने की उनकी क्षमता में विश्वास करते हैं और मैं एक बार फिर विक्रम और टीम के साथ साझेदारी करने के लिए वास्तव में उत्साहित हूं।  

Saregama kids’ song Bachcha Party



 

Mumbai, 7th October 2021: Saregama – India’s oldest and largest music label is foraying into the developing kids’ genre with a new song that is solely targeting kids. Titled Bachcha Party, its sung by the legendary Bappi Lahiri’s grandson - Rego-B, who features in the music video as well., the song is poised to be a kids’ favorite in parties.



The music video features a boisterous bunch of kids, led by Rego B, who declare that a state of Bachcha Party is in effect and it’s their rules, likes and preferences that will be honored. Replete with some cool dance moves, an infectious beat, funky lyrics and even a catchy rap portion, the song is a bundle of dynamic energy that is poised to become a party favorite among kids. Rego himself reflects his grandfather’s legendary swag and style and is quite a powerhouse performer in the video. The music for this song has been given by the celebrated composer- Shameer Tandon, and the video has been snazzily choreographed and directed by Rahul Shetty. The video also holds a sweet surprise in the end of it, which adds to some nostalgic value. 



Releasing his first track, with his grandad, Rego-B said, “I am too excited right now. Bachcha Party is all about us kids having fun and enjoying and doing things we love doing. I totally related to the song, and with the guidance of my grandfather, my parents and Shameer uncle, I managed to deliver this track. It was also awesome fun to shoot the song and do some cool dance moves. I especially love the hook step – think It’s very catchy. Hope all of you like it.”



Bappi Lahiri is understandably excited about Rego carrying on the family mantle with Saregama. He says: “I am really happy and proud that my grandson is starting off his career in music so early on. Bachcha Party is a song that suits his personality and style and is best suited for him thanks to Shameer Tandon who discovered the spark in Rego & has composed the song that suits him best. And for a record label as prestigious as Saregama to launch him makes it doubly special, since my association with Saregama goes back to many decades. Rego B is diligent and an eager learner, and I am excited to see what opportunities lie in store for him. This is the fourth generation, my daughter Rema first cut her album Little Star in 1987 & she debuted with a Platinum Disc now her son Rego B is again with Saregama for his debut so history repeats. I humbly ask all my peers and fans to bless him and shower him with the same love they have always given to me.”

 


The song is out now on Saregama’s official YouTube channel and all leading music streaming platforms.


Tuesday 5 October 2021

Director Andy Serkis' take on Venom!



 

Bringing to life extraordinary, much loved Marvel characters – including Eddie Brock, played by Tom Hardy, and his symbiote Venom who unwittingly unleash a terrifying villain, serial killer Cletus Kasady (triple Oscar nominee Woody Harrelson) and his alien alter-ego, the devastatingly destructive Carnage into the world - provided a unique storytelling opportunity with Venom: Let There Be Carnage, says director Andy Serkis.

 

“In many ways this kind of film is what I love about storytelling,” he says. “The way these comics work and the universe these characters exist in allows you so much – it allows for really truthful heartfelt emotional themes and it also allows for huge amounts of humour and thrills. “There’s nothing black and white about Venom at all – there are so many grey areas and that’s true with both the characters of Venom and Eddie Brock and of Cletus Kasady and his symbiote Carnage.

 

 “They are hugely damaged individuals and both have lots of baggage. In fact there isn’t a single character in the movie that doesn’t have that. And I love that you can really fully investigate the baggage that they are all carrying. “And (screenwriter) Kelly Marcel has really extracted the most out of that with very complex underlying psychological issues with all of the characters and the thing that binds them is this notion of wanting family. They all strive to somehow connect and want an idea of what love is.”

 

The film stars Tom Hardy, Woody Harrelson, Michelle Williams and Naomie Harris.

 

Sony Pictures Entertainment India releases 'Venom: Let there be Carnage' in Hindi, English, Tamil, and Telugu. In 3D, IMAX, 4DX, Only in Cinemas on October 14 (Thursday), & to open in Maharashtra on October 22

Disney India announces an exciting slate for 2021-2022, kickstarting with Big Ticket Diwali Entertainer, Marvel Studios’ 'Eternals'!



 

Tentpole titles include Eternals, Doctor Strange: Multiverse Of Madness, Thor: Love and Thunder, Black Panther: Wakanda Forever, sequel to Avatar, and many more.


 

Disney India today announced an exciting line-up of theatrical titles, beginning with the SuperHero spectacle Eternals, releasing this Diwali in 6 languages - English, Hindi, Tamil, Telugu, Kannada and Malayalam.

 

 

 

The slate will bring in high-octane action adventures which will take the audience on a journey to the 4th phase of Marvel Cinematic Universe, starting with Eternals, Doctor Strange: Multiverse Of Madness, Thor: Love and Thunder, Black Panther: Wakanda Forever, Blade, The Marvels. The line-up also includes the much awaited sequel to Avatar, and wholesome animation movies including Encanto, Lightyear, and Turning Red for the entire family.

 

 

 

"Disney has always been at the forefront of innovative and immersive storytelling and we continue to stay committed to bringing unique stories that will entertain audiences across the country. In the coming months we will have an exciting slate that includes many Super Hero spectacles ushering in the new phase of the Marvel Cinematic Universe starting with the release of Eternals this Diwali. Cinema has always been a key medium that brings people together for memorable experiences, and we are looking forward to creating magic on the big screen once again with our diverse and exciting content,” said Bikram Duggal, Vice President and Head of Studios, Star & Disney India.

 

 

 

The studio has already garnered much success at the box office along with audience appreciation in 2021 so far with the recent release of Marvel Studios' Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings, 20th Century Studios Free Guy and Disney’s Jungle Cruise which brought cinema goers back to the theatres across the country.

 

 

 

Disney India’s forthcoming line-up includes:

 

2021

 

             20th Century Studios’ The Last Duel – 22nd October

 

             20th Century Studios’ Ron’s Gone Wrong – 29th October

 

             Marvel Studios’ Eternals – 5th November

 

             Walt Disney Animation Studios’ Encanto – 26th November

 

             20th Century Studios’ West Side Story – 10th December

 

             20th Century Studios’ The King’s Man – 24th December

 

2022

 

             20th Century Studios’ Death on the Nile – 11th February

 

             Disney.Pixar’s Turning Red - 11th March

 

             Marvel Studios’ Doctor Strange: Multiverse Of Madness - 25th March

 

             Marvel Studios’ Thor: Love and Thunder - 6th May

 

             Disney.Pixar’s Lightyear -17th June

 

             Marvel Studios’ Black Panther: Wakanda Forever - 8th July

 

             Marvel Studios’ Blade - 7th October

 

             Marvel Studios’ The Marvels - 11th November

 

             Sequel to AVATAR - 16th December