Friday 28 February 2020

नवोदय टाइम्स २८ फरवरी २०२०





कैथी के रीमेक में Ajay Devgan


अजय देवगन पैरोल पर छूटे कैदी की भूमिका में नज़र आ सकते हैं। यह कैदी लारी चलाने में माहिर है। एक घायल पुलिस अधिकारीउसे अपने ५ साथियों को बचाने के लिएस्थानीय ड्रग माफिया से बचते हुएहॉस्पिटल पहुंचाने के लिए कहता है। बदले में वह कैदी को उसकी हॉस्टल में रहने वाली बेटी से मिलवा देगा।

तमिल कैदी की कहानी 
यह कहानी२०१९ में रिलीज़ तमिल फिल्म कैदी की है। फिल्म में कैदी और पुलिस अधिकारी के अलावा एक ड्रग माफियाएक गाइड और कैदी की बेटी के किरदार भी हैंजो फिल्म को सभी प्रकार के जज़्बातों से भर  देते थे। तमिल फिल्म में कैदी की भूमिका कार्ति ने की थी। तमिल थ्रिलर का निर्देशन लोकेश कनगराज ने किया था। इस फिल्म को दर्शकों ने काफी पसंद किया तथा फिल्म ने बॉक्स ऑफिस पर १०६ करोड़ का ग्रॉस किया था।

रिलायंस की रीमेक फिल्म 
दीवाली वीकेंड पर रिलीज़ कैदी की सफलता के बाद से ही फिल्म के हिंदी रीमेक की खबरें आनी शुरू हो गई थी। हिंदी रीमेक का निर्माण रिलायंस एंटरटेनमेंट और ड्रीम वारियर पिक्चर्स कर रहे हैं। हिंदी रीमेक कोतमिल फिल्म के लेखक -निर्देशक लोकेश कनगराज द्वारा ही लिखने और निर्देशन करने की जिम्मेदारी सौंपी गई है । अभी तक फिल्म की भिन्न भूमिकाओं के लिए एक्टरों का चुनाव नहीं हुआ है।

पहले हृथिक रोशन 
हिंदी रीमेक में कार्ति वाली भूमिका के लिए सबसे पहले हृथिक रोशन का नाम सामने आया। २०१९ में हृथिक की दो फिल्मो सुपर ३० और वॉर ने ज़ोरदार कारोबार किया था। वॉर में जहाँ हृथिक रोशन एक्शन स्टार के तौर पर उभरे थे, वहीँ फिल्म सुपर ३० में संवेदनशील भूमिका में उन्होंने अपना सिक्का जमाया था। लेकिन, कैदी की भूमिका के लिए बात नहीं बन सकी। 

फिर सलमान खान 
इसके बाद, सलमान खान के नाम भी उछाला गया। लेकिन, यह भूमिका किसी भी प्रकार से सलमान खान की इमेज के अनुरुप नहीं थी। इसके अलावा वह इस समय काफी व्यस्त है। उनके पास चार फ़िल्में है। फिल्म राधे को ईद वीकेंड पर रिलीज़ होना है। कभी ईद कभी दीवाली का ऐलान भी हो चुका है। निर्माता-निर्देशक साजिद नाडियाडवाला भी अपनी फिल्म किक २ के लिए सलमान खान की तारीखों के दावेदार हैं। इसके बाद  सलमान खान के कैथी रीमेक की खबरें भी अफवाह साबित हुई। 

व्यस्तता के बावजूद अजय देवगन 
हालाँकि, अजय देवगन भी काफी व्यस्त हैं। उनकी फिल्म आर आर आर, मैदान और भुज द प्राइड ऑफ़ इंडिया निर्माण के भिन्न चरणों में है। वह गोलमाल ५ और सिंघम ३ के लिए भी हां बोल चुके हैं। इसके बावजूद कैथी की कहानी उनको कुछ इतनी ज्यादा पसंद आई कि उन्होंने फिल्म पर हामी भर दी। इस फिल्म की शूटिंग इस साल के मध्य में शुरू हो सकती है। 

Thursday 27 February 2020

फिल्म Baaghi 3 में Disha Patani का बदन तोड़ Do You Love Me


यामी गौतम ने ख़रीदा घर



बॉलीवुड एक्ट्रेस यामी गौतम की फिल्में "बाला" और "उरी: द सर्जिकल स्ट्राइक" ने बॉक्स ऑफिस पर शानदार प्रदर्शन किया। इन फिल्मों में उनकी परफॉर्मेंस ने यामी को सुपरस्टार लीग में डाल दिया है| 2020 में फिल्मों के अलावा वो किसी और चीज में भी व्यस्त हैं| हाल ही में, उन्होंने चंडीगढ़ में अपना पहला घर खरीदा और अपने होम स्टेट हिमाचल प्रदेश में एक ऑर्गैनिक फार्मिंग इंटरप्राइज़ की बागडोर भी संभाली।

एक सोर्स की मानें तो, "यामी हमेशा उत्तर भारत में एक घर चाहती थी क्योंकि उनका परिवार वहीं रहता है। यह यामी का पहला घर होगा जहां वो काम से समय मिलने पर जाया करेंगी|"

अनुपम खेर ने जीता न्यूयॉर्क वासियों का दिल



अनुपम खेर एक ऐसा नाम है जो न सिर्फ अपने अभिनय से दर्शकों का दिल जीतते हैं बल्कि अन्य कार्यों से भी दर्शकों को खुद से जोड़ने की कला जो उनके अंदर है वह किसी और में नही है। अपनी अभिनय की कला से उन्होंने सिर्फ बॉलीवुड में ही राज नहीं किया, बल्कि दुनियाभर के थिएटर्स और स्टेज पर दमदार परफॉरमेंस देने वाले इस अभिनेता की कला को हर किसी ने देखा है।न्यूयॉर्क के भी थिएटर प्रेमियों ने हाल ही में अनुपम खेर का 'कुछ भी हो सकता है' प्ले देखा।

अनुपम खेर ने न्यूयॉर्क के भारतीय विद्या भवन में प्रदर्शन किया, जोकि कथा प्रेमियों द्वारा अक्सर देखा जा सकता है।

ये सिर्फ एक प्रदर्शन ही नही था बल्कि दिग्गज अभिनेता की जर्नी पर आधारित एक नाटक था। पहले ही सीन से अनुपम खेर ने अपनी परफॉरमेंस से दर्शकों को मंत्रमुग्ध कर दिया।

शहर के crème de la crème में एक शाम की मेजबानी की गई, जिसमें 120 मेहमान शामिल हुए जिसकी वजह से यह पूरा भर गया। एक सहज कलाकार के तौर पर पहचाने जाने वाले अनुपम खेर जल्द ही दर्शकों से काफी घुलमिल गए, जिसके बाद वह उन्हें चुटकुले सुनाते हुए नज़र आए।

यह स्पष्ट था कि चाहे हज़ारों दर्शक हो या फिर प्ले देखने वाले 120 लोग अनुपम खेर दर्शकों का ध्यान कैसे अपनी तरफ खींचना है यह बखूबी जानते हैं।

अनुपम खेर जिस तरह से अपना परफॉरमेंस दे रहे थे उसे देखकर दर्शक भी तुरंत अपनी प्रतिक्रिया ज़ाहिर कर रहे थे। एक ऐसी प्रतिभा जिसके लिए किसी भी कलाकार को सालों की मेहनत की जरूरत होती है। पूरा हॉल दर्शकों की तालियों की गड़गड़ाहट से गूंज रहा था।

परफॉरमेंस के बाद, भारत के राजदूत और संयुक्त राष्ट्र में स्थायी प्रतिनिधि, सैयद अकबरुद्दीन ने कहा, "मुझे कभी भी रंगमंच मेइन दिलचस्पी नहीं थी, लेकिन मैंने जो आज देखा वह इससे पहले कभी नही देखा। अनुपम खेर अपने हम सभी को कर्जदार बना दिया है क्योंकि दर्शकों को खुद से इतने लंबे समय तक जोड़े रखना किसी आम व्यक्ति के बस भी बात नही है। "

दर्शकों से मिली प्रतिक्रिया पर अपनी ख़ुशी व्यक्त करते हुए अनुपम खेर ने कहा, "दर्शकों को ये बहुत ही अच्छा लगा, खासकर उन्हें वो हिस्सा पसंद आया जिसमें मैंने अपनी असफलताओं के बारे में बताया| मैं एक ऐसा नाटक करना चाहता था जोकि मेरी आत्मकथा हो। उस स्टूडियों में 130 लोग फिट होते हैं और एक हाथ की दूरी पर बैठे दर्शकों के सामने प्ले करने में बहुत मज़ा आया। यह काफी शानदार अनुभव था। मैं एक दिन बाद यानि की शनिवार की शाम को प्ले कर रहा हूं। यहां पर ज़्यादातर भारतीय दर्शक थे, इसके अलावा अमेरिकी और चीनी ऑडियंस भी मौजूद थी। उन्होंने महसूस किया कि यह एक ऐसा जीवन है जो बहुत प्रेरणादायक हो सकता है। "

अनुपम खेर हाल ही में न्यूयॉर्क में एक अतिथि वक्ता के रूप में पहुंचे थे, जहां उन्होंने सिनेमा के लिए अपने प्यार के  बारे में बात की। अनुपम खेर ने अब तक 500 फिल्मों से ज़्यादा में अभिनय किया है और वह अपनी अविश्वसनीय प्रतिभा के साथ अंतर्राष्ट्रीय प्लेटफार्मों पर भारत को गौरवान्वित करा रहे हैं।

अनुपम खेर अभी अपने अमेरिकी मेडिकल शो न्यू एम्स्टर्डम की शूटिंग कर रहे हैं , जिसमें  वह डॉक्टर विजय कपूर की भूमिका निभा रहे हैं।

The Content Hub 2020


Indiantelevision.com announced that the fourth edition of The Content Hub will be held on 4-5 March at the Hotel Sahara Star in Vile Parle, Mumbai.  The 2020 edition has expanded to two days and will bring together film, TV, OTT, digital and short form content platforms, creators, writers, producers, directors, marketers and business heads to celebrate the rapid growth in the business, as well as address the problems this has brought with it, and find ways to smoothen the journey going ahead.

The broad theme for 2020 is ‘The Content Boom Phenomenon in India” focusing on the surging creative economy, uncovering opportunities to create great content, the power of hyper-local storytelling, developing the magic script, the director’s chair, success or bust, tooling content with technology and others.

“This the best time to be in content creation”, says Indiantelevision.com group founder, CEO, editor in chief Anil Wanvari. “Creators have the freedom to tell stories across every platform and audiences are lapping up those that are being told well – whether in film, TV, or OTT or short-form content. We believe this freedom has also brought with it opportunities for creators to seamlessly write/direct/ produce for every genre or format or medium like in Hollywood. Hence, we are bringing together TV, film, OTT and short form content specialists to engage and understand how they could work effortlessly with each other.”

By bringing individual creators, professional storytellers, producers, streaming platforms and broadcasters and film studios under one platform, the property aims to connect with a mission to broaden the knowledge pool of the content industry. “It is all about learning, networking and collaborating towards building a roadmap for a better content ecosystem,” adds Wanvari.

A stellar line up of  industry leaders  has agreed to be a  part of the panel discussions, keynotes, presentations, one on one stage interactions and conduct training workshops and master classes, over the two days.

An initiative by indiantelevision.com, The Content Hub 2020 is being put together by the group’s experiential and production arm ITV2.0.  The partners that have come onboard for this year’s edition include: Lionsgate Play – Industry Support Partner; Nepa and Pocket Aces as support partners, The Free Press Journal – Print Media Partner; Red FM 93.5 – Radio Partner; Khushi Ambient Media Solutions – Cinema Advertising Partners, Mera Events is the online ticketing partner while the Screen Writers Association, Indian Film and TV Producers Council, Pocket Films have signed up as community partner.

With less than a month remaining for the event, the early bird passes, inclusive GST, are available before 8 February 2020 and the regular rates can be purchased till 3 March 2020.Visit https://www.thecontenthub.in/registration.php 

About the Content Hub 2019 
The third edition of The Content Hub 2019 had been a huge success as around 140 companies attended the event and at least 250 delegates graced the function. Partnering with eleven sponsors, the last edition undertook seven sessions during which around 30 speakers gave their insight on the content industry. Also, with the proliferation of over-the-top platforms and broadcasters going big on the digital, the theme of the third edition of The Content Hub, 2019 was ‘The New Era of Content Creation’. The Content Hub 2019 had witnessed an explosion of ideas over models that are being resorted to in this never-seen-before rush for cutting edge yet mass content creation. Visit https://www.thecontenthub.in/y2k19/ 

The 20 year old Indiantelevision group is behind some of the leading online publications around the business and creativity of entertainment: Indiantelevision.com, Tellychakkar.com, Radioandmusic.com, and AnimationXpress.com.

 It puts together some of India’s thought leadership confabs or conferences: Vidnet (in its fifth year for the OTT ecosystem), Video & Broadband Summit (VBS – focusing on video and data distribution), BrandVid (focusing on how brands are using video content to commincate with customers), TeleWise – The Power of Television (promoting the power of regional TV to build brands), Media & Entertainment HR Summit. The company has been a pioneer by instituting the television industry’s first ever awards – The Indian Telly Awards, These activities are executed by the company’s in-house activation, experiential and production arm ITV 2.0 Productions. ITV Productions also works with independent clients such as AMD, Adobe, Unity, the Hindujas in the area of activation and experiential marketing.

Promoter Anil Wanvari is the India, Pakistan, Sri Lanka and Bangladesh representative for the world’s leading content markets like MIPCOM, MIPTV, MIPCANCUN, MIPCHINA (they take place in Cannes, in the  south of France), and the Asia Television Forum in Singapore. Along with Indiantelevision.com, he has been closely associated with the International Academy of International Arts and Sciences, New York.


Name
Profile
SOONI TARAPOREVALA- Keynote
Screenwriter, Photographer & Filmmaker
AASHISH SINGH
Director - Original Film, NETFLIX India
ABHISHEK JOSHI
Head of Marketing & Business Partnerships, MX Player
ABHISHEK REGE
Chief Executive Officer, Endemol Shine India
ABHIMANYU SINGH
Chief Executive Officer, Contiloe Pictures Private Limited
AJIT ANDHARE
Chief Operating Officer, Viacom18 Studios
AKASH SHARMA
Co-Founder & Producer, Bulldog Media & Entertainment, Pvt. Ltd.
ANUPAMA CHOPRA
Founder & Editor, Film Companion
ANURAAG SRIVASTAVA
Co-founder & COO, Rainshine Entertainment
ANIRUDH PANDITA
Founder, Pocket Aces
ANJUM RAJABALI
Screenwriter, Script Consultant & Advisor, Mulk, Article 15
ANIL WANVARI
Founder, CEO & Editor-In-Chief, Indian Television Dot Com Group
ASHIMA AVASTHI
VP & Head

Zee Studios Originals
ASHISH GOLWALKAR
Head content-SET & Digital Business, Sony Pictures Networks
BINDA DEY
Head - Marketing, Red Chillies Entertainment Pvt. Ltd.
CHIRANJEEV SINGH
Head of Marketing - APAC, MediaKind
ESHA NAGAR
Managing Director, Nepa India
FERZAD PALIA
Head - Voot Select, Youth, Music & English Entertainment, Viacom18
FAZILA ALLANA
Founder & Managing Director, Sol Production Pvt. Ltd.
GUNJAN ARYA
CEO, OML Entertainment Pvt. Ltd.
HITESH KEWALYA
Director, ShubhMangalZyaadaSaavdhan
KUTTY PADMINI
Managing Director & Chairman, VaishnaveMediaa Works Ltd.
MAUTIK TOLIA
Co-founder & Director, Bodhitree Multimedia Pvt. Ltd.
MALLIKA DUA
Actor and Creator
MONISHA SINGH KATIAL
Advisor & Creative Producer, Rainshine Entertainment
Advisor & Producer, Reliance Entertainment
NAVEEN CHANDRA
Managing Partner,The Storytellers Fund
PRIYANKA SINHA JHA
Co-Founder, Talkietive Content Creators
Entertainment Content & Partnerships Consultant, Curator & Columnist, Star India and Network18
PRATHYUSHA AGARWAL
Chief Consumer Officer, Zee Entertainment Enterprises Limited
RAHUL SARANGI
Global Head - Content &Business,The Viral Fever (TVF)
SAMEER GOGATE
Business Head,BBC Studios
SAMEER NAIR
Chief Executive Officer, Applause Entertainment Ltd.
SAPANGEET RAJWANT
Head - Marketing, and -Hindi Mass Entertainment & Head of Brand Solutions, Viacom18
SATYA RAGHAVAN
Director, YouTube Content Partnerships, India Google
SAUGATA MUKHERJEE
Head of Original Content, SonyLiv
SHOBHA SANT
Head-Content Alliances (Media & Entertainment) Jio Studios
SHIRISH PATTANSHETTY
Co-Promoter Fakt Marathi (Enter10 Television Pvt Ltd.)
SHIBASISH SARKAR
Group Chief Executive Officer, Reliance Entertainment
SUNIR KHETERPAL
CEO, AZURE Entertainment
SUNIL NAIR
Chief Executive Officer, India Firework
SUMIT ARORA
Dialogue Writer, Stree, The Family Man
SIDDHARTH KUMAR TEWARY
Founder & Chief Creative Swastik Productions & One Life Studios
SHEKHAR MHASKAR
Chief Growth Officer, Isobar India
SHARIQ PATEL
Chief Executive Officer, Zee Studios
THOMAS KIM
Managing Director, Kross Pictures, Inc.
OM RAUT
Director & Writer, Tanhaji
VIVEK BAHL
Creative Consultant -Star Network
Trainer - Zee Network Programming
VIJAY SINGH
CEO, Fox Star Studios, A Division of Star India Pvt. Ltd.


Indiantelevision.com has got confirmations from the following talented experienced creative professionals and experts to conduct Master Classes and workshops at the time of issuing this press release:

MASTERCLASSES
Name
Profile
ABHISHEK CHAUBEY
Director & Producer (Udta Punjab, Sonchiriya)
AMIT SHARMA
Director & Producer, Badhaai Ho
ANUSHA NANDAKUMAR
Director & Co-Founder Bharatiya Digital Party &Gulbadan Talkies Pvt. Ltd.
ARUNABH KUMAR
Founder, The Viral Fever (TVF)
CHARUDUTT ACHARYA
Screenwriter & Director
CALEB FRANKLIN
Founder & Managing Partner, Matter Advisors
GURMMEET SINGH
Director, Mirzapur series
JYOTI KAPOOR
Screenwriter, Good News
KARAN ANSHUMAN
Screenwriter & Director, Mirzapur series
KAMAKHYA NARAYAN SINGH
Creative Director, Travelxp
MRINAL JHA
Writer & Producer
MUKTA DHOND
Producer/ Creative Director
NIVEDITA BASU
Producer & Creative Director, Balaji Telefilms
RAJAN SHAHI
Founder (Producer/Director), Director's Kut Production
RIMA DAS
Filmmaker
RUCHA PATHAK
Chief Creative Officer, Fox Star Studios
SANDIIP SIKCAND
Creative Director & Producer, SandiipSikcandTeleFilm (P) Limited
SARANG SATHAYE
Founder & Creative Director, Bharatiya Digital Party &Gulbadan talkies Pvt.Ltd.
SANYUKTHA CHAWLA SHAIKH
Screenwriter & Head of Development, JA Entertainment Pvt. Ltd.
SHONALI BOSE
Director
SOMEN MISHRA
Dharma Productions
SONAM NAIR
Director & Writer, Kaafir& The Trip
UTKARSH NAITHANI
Writer
VIJAY MAURYA
Film & Theatre Actor, Writer and Director, Gully Boy (Dialogues)
Sudip Sharma 
Writer, Sonchiriya, Udta Punjab, NH10,
Gayatri Gauri
Writer & Actor
Ashwiny Iyer Tiwari
Film Director, Bareilly Ki Barfi & Panga
Suraj Wanvari
Ad Film Director
Sucharita Tyagi 
Film Critic

“I feel like I have been reborn since turning producer” – says AR Rahman


With 99 Songs, music maestro AR Rahman will be seen turning producer and writer for the first time. The trailer which was recently launched has created tremendous curiosity among fans and cinegoers about the upcoming musical drama. At the recently held event of the movie, when quizzed about the same, a delighted Rahman said, “I feel like I have been reborn since the time I have decided to turn producer. It’s an entirely new feeling”.
  
Speaking further on the challenges of making a film he says, “It's like being born again as a new man. When I started as a film music composer, I already had ten years of experience. But as a producer, it felt so new and seemed like I was starting all over again and I wanted to leave no stone unturned in giving it my best. Also, since I was working with other debutants – the director and the actor - I was reminded that I have a completely new team and we had a modest budget. I didn’t want to spare any effort in presenting it well and try to make our own epic (smiles) ”.
  
When asked if he was a regular on sets during the shoot, he said, “I knew that if some important scenes needed to be expanded, I ensured I would be present on set. Our executive producer would tell me that we have time constraints and will have to wrap the scene in a day while I was keen on four because those are the scenes that need love and complete justice. It's an art to balance between creative and commercial. However, if you get too creative then you may have to sell your property”, he laughingly added.
  
It is a first attempt and I hope we have done our best. My wife and daughters have been a great support”, he signed off. 

The movie is directed by debutant director Vishwesh Krishnamoorthy and will release in three languages, including Hindi, Tamil & Telugu. 99 Songs will also introduce to Bollywood a fresh new face, Ehan Bhat. 

Presented by Jio Studios, the film is produced by A. R. Rahman's production company YM Movies and co-produced by Ideal Entertainment